Gyökerek úton

avagy miért is kezdek vl/blogolásba

Kedves Látogatók!

Ha már idetévedtetek, biztosan kíváncsiak vagytok, miről is fog ez a blog szólni. A címből egyértelműen még nem derül ki. Lehetne akár egy utazós blog is, de nem, nem az. Illetve csak közvetetten, hiszen mindannyian utazunk A pontból B pontba, Magyarországon leginkább közúton.

Nos, itt a közúton való közlekedés és közlekedés morál - vagyis inkább annak hiánya - lesz a fő csapásirány. Pontosabban az, hogy a magyar utakon mennyi olyan frusztrált, kisebbségi komplexusos, agyatlan barom is közlekedik, akik nem hajlandóak betartani a szabályokat (gyűjtőnevűkön számomra ők a gyökerek - innen a blog címe is).

De miért is döntöttem úgy, hogy létrehozom ezt az oldalt? A válasz egyszerű: mert engem is, mint minden normális embert, idegesítenek a kivagyiságukat az utakon bizonygató, a mindent szabályt letojó és ezzel sokszor mások életét veszélyeztető egyének. Jó ideig magamban anyáztam miattuk, veszélyesebb szituációknál kicsúszott egy-egy cifrább káromkodás is, de lenyeltem a békát. Aztán egyre sűrűbben tapasztaltam, hogy a szabálytalanságok a sok-sok téfigyelő kamera és egyre gyakoribb civil rendőri ellenőrzés ellenére sem csökkennek, sőt inkább szaporodnak, így megfordult a fejemben, hogy kellene nekem is egy fedélzeti kamera a kocsiba. De csak mindig húztam-halasztottam a megvásárlását a "minek az nekem?" kérdést ismételgetve.

Aztán egy szép korai estén 2020 májusában, egy főútvonal lámpás kereszteződésében a zöld lámpámat megkapva szerettem volna balra kanyarodni. Valami isteni sugallat miatt kicsit késve indultam el, sőt balra is elnéztem annak ellenére, hogy a bizalmi elv szerint bízhattam volna abban, ha van is valaki arra, akkor úgyis áll már a vonalnál. Na ekkor láttam meg őt: egy 40 tonnás, piros Scaniát, aki legalább 70-nel közelített a kereszteződés felé. Töredék másodperc alatt először azt gondoltam, nagy gázzal megoldom, de inkább mégis a fékbe tapostam. Szerencsémre. Ugyanis a kamion nem hogy lassítani nem akart, hanem inkább gázt adott és a pirosnál való megállás legkisebb szándéka nélkül áthajtott a kereszteződésen. Én meg csak ültem ott és néztem ki a fejemből: "Mi a fasz volt ez, mit gondolt?". Majd a Scania árnyékában még egy Passat is úgy döntött, hogy ott ő is átfér...
Na ez a pillanat volt az, amikor eldöntöttem, megveszem azt a kamerát és minden ilyen potenciális gyilkost és a szabályokat magasról leszaró vagy egyszerűen csak a közlekedésre alkalmatlan vezetőt közszemlére teszek. Sőt, az életveszélyes, mások testi épségét fenyegőket fel is fogom jelenteni. Fizessék csak meg a tanulópénzt, és ha lehet, ne úgy, hogy az valaki más életébe kerüljön.

Még nem tudom, milyen rendszerességgel fogok jelentkezni, mert szerencsére nem minden nap botlik az ember szabályszegőkbe. De ha lesz videó, azt meg is kell úgy szerkeszteni, hogy szegény potenciális bűnöző jogai sem sérülhetnek (rendszám és arcok kitakarása), hiszen azok is vannak nekik. A videót aztán videómegosztóra is fel kell tölteni úgy, hogy ott is megfeleljen a szabályoknak. Meg aztán az embernek vannak egyéb elfoglaltságai is.

Ami biztos:

  • Amint van új anyag, megpróbálom posztolni.
  • Nem akarok egyik hasonló tematikájú oldal vagy csatorna konkurenciája sem lenni, csupán a személyes "élményeim" osztom meg.
  • Szókimondó ember vagyok, előfordulhat, hogy egy-egy bejegyzésben nem fogom virágnyelven körülírni az adott gyökérről alkotott véleményem.
  • Másoknak is lehet véleménye, de aki a megjegyzésekben pártolja az ilyen jellegű közlekedési formákat, az ne lepődjön meg, ha nem kap majd kedves szavakat válaszként, hiszen az is csak ugyanolyan gyökér lehet, akinek jobb lenne, ha a fém karperec kattanna a csuklóján, nem a hamis Rolex.


Remélem a blogom eléri a célját és csökkenni fognak az ilyen és ehhez hasonló szándékos szabályszegések az utakon. Leginkább azért, mert lehet már közhely, de MINDENKIT HAZAVÁRNAK!